T-Spec: is dit de laatste R35 GT-R van Nissan?

Welk lot heeft Nissan in petto voor de GT-R? Niemand weet het echt. Er wordt volop gespeculeerd en al jaren horen we allerlei geruchten en zien we hier en daar enthousiaste renderings opduiken. Wordt de volgende GT-R hybride? Zal het volledig elektrisch gaan? Wordt het helemaal afgeschaft? Op dit moment is jouw gok net zo goed als die van iemand anders.

Wat we echter wel weten, is dat de Nissan GT-R uit 2022 net is uitgebracht, en daarmee een gelimiteerde oplage van 100 ‘T-spec’-varianten voor de Japanse binnenlandse markt, die allemaal per stemming zullen worden verkocht.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_34

Om een ​​echt gevoel te krijgen voor de twee aangeboden T-spec-modellen, heb ik afgelopen weekend de tijd genomen om ze persoonlijk te gaan bekijken. De reden hiervoor is simpel: ik weet zeker dat de T-spec de laatste iteratie is van de R35 GT-R, net zoals de V-spec II Nür- en M-spec Nür-modellen waren voor de R34 Skyline GT-R 19 jaar geleden.

Als je je afvraagt ​​waar ‘T-spec’ voor staat, heeft Nissan dit te bieden: “De naam T-spec vertegenwoordigt de filosofie van de GT-R om de tijd te leiden en vorm te geven en is geïnspireerd op de woorden trend en tractie. Als trendmaker is de GT-R gemaakt om altijd de tijd vooruit te zijn, en het vermogen van de auto om met robuuste grip te rijden — een belangrijk kenmerk waar ingenieurs altijd hard aan hebben gewerkt — maken hem tot een meester in tractie.”

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_30

Na de officiële presentatie van de nieuwe FY22 GT-R’s (die u kunt bekijken) hier) de eerste ‘Premium Edition’ T-spec werd verplaatst naar de Nissan Boutique in het lagere niveau van het hoofdkantoor van de autofabrikant in Yokohama, en hier kon ik het van dichterbij bekijken.

T-spec-modellen worden geleverd met de optie Millennium Jade of Midnight Purple-lak, als een tipje van de sluier op de Skylines die de basis legden voor de cult-aanhang van de GT-R. Deze is duidelijk in Millennium Jade, die er persoonlijk een tikkeltje lichter uitzag dan dezelfde kleur die voor de R34 werd gebruikt. Of dat denk ik tenminste; het is moeilijk om met zekerheid te zeggen zonder beide auto’s naast elkaar te hebben.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_26
gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_25

De belangrijkste upgrade van de T-spec-modellen ten opzichte van de reguliere MY22 R35 GT-R is een koolstofkeramisch Brembo-rempakket van de Nismo GT-R (hierboven afgebeeld in Stealth Gray), dat zelf eerder dit jaar werd onthuld. Dit zijn de grootste rotoren die ooit af fabriek op een Japanse prestatieauto zijn gemonteerd, met afmetingen van maar liefst 410 mm voor en 390 mm achter.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_18

Ook de 20-inch wielen zijn ontleend aan de Nismo-versie, alleen in een andere kleur en minus de Nismo-logo’s en rode pin-striping. Je kunt het nieuwe Nissan-logo echter zien op hun centercaps. De wielen zijn natuurlijk gesmede items van RAYS en hebben een echt Volk Racing ZE40-gevoel. De kleur lijkt zelfs op het kenmerkende brons van Volk Racing, maar dan met een glanzende afwerking.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_24

Onder de motorkap is het allemaal het normale MY22 R35 GT-R-tarief, behalve de plastic motorkap met een gouden middengedeelte. Dus de T-spec is niet krachtiger.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_32

Aangezien er een gewichtsbesparing is door de koolstofremmen en lichtere wielen, zijn de standaard R35 GT-R-dempers opnieuw gekalibreerd om rekening te houden met deze onafgeveerde gewichtsvermindering.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_21
gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_22

Binnenin krijgen de 100 T-specificaties ook gedempt groen leer voor de stoelen, deurkaarten en het onderste gedeelte van het dashboard. Het bovenste deel van het dashboard is afgewerkt met Alcantara.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_29

Dat gouden detail op de motorkap is ook te vinden op de dorpellijsten met hun T-spec met motief geëtste metalen inzetstukken.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_12

Rond de achterkant van de auto vind je een koolstofvezel spoiler met een mooie halfglanzende afwerking waar je gewoon met je vingers overheen kunt gaan, en een gouden T-spec badge die past bij die in de voorgrille. Op de achterkant staat ook het nieuwe logo van Nissan.

Bij het zien van al dit goud vraag ik me af of er een optioneel Gold Pack wordt aangeboden, vergelijkbaar met dat voor de R34, waar je de Nissan- en GT-R-logo’s in goud kunt hebben. Als je ziet dat hier een duidelijk gouden ding aan de hand is, zou het eigenlijk een mooie match kunnen zijn.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_35

Wat de kosten betreft, is ¥ 16.000.000 (ongeveer US $ 146.000) de buy-in voor deze Premium Edition T-spec. Maar als je zoveel wilt uitgeven, waarom zou je dan niet het hele varken gaan…

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_08

Hiervoor moest ik helemaal terug naar het centrum van Tokio om de ander iteratie van dit limited edition-model. De ‘GT-R Track Edition engineered by Nismo’ T-spec is momenteel te zien in de Nissan Crossing-galerij in Ginza.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_01

Nogmaals, ik moest deze versie van Midnight Purple zelf zien, aangezien de derde versie van deze iconische Nissan-kleur – de Midnight Purple III die op een zeer beperkt aantal BNR34’s werd gebruikt – mijn favoriet was na Bayside Blue.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_02

Ik dacht altijd dat de Midnight Purple gebruikt op de BCNR33 en Midnight Purple II die beschikbaar was op de BNR34 veel te donker waren, en deze vierde iteratie van de kleur blijft trouw aan die eerste twee versies. Tenzij je sterke schijnwerpers (of de zon) hebt, is het erg moeilijk om het te laten verschuiven van een diep, bijna zwart paars. In feite is deze kleur, waarvan werd gezegd dat hij geïnspireerd was door de Noorderlicht, toont alleen echt hints van groen als het verschuift. Het was erg moeilijk om te schieten.

Deze hoek laat zien hoe het er meestal uitziet. De titanium uitlaattips zien er echter erg cool uit tegen de donkere kleur.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_04

Nogmaals, net als de Premium Edition T-spec, krijgt de Engineered by Nismo T-spec een carbon achterspoiler, maar voegt een koolstofvezel dak en kofferdeksel toe.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_05

Dat zijn de enige twee onderscheidende factoren tussen de modellen, en daarvoor moet je bijna ¥ 2.000.000 (ongeveer US $ 18.250) toevoegen aan de Premium Edition-kosten, waardoor de totale prijs net iets minder is dan ¥ 18.000.000 (ongeveer US $ 164.500) . Nogmaals, eigendom is niet gegarandeerd, maar je moet meedoen om te winnen.

gtr_tspecs_dino_dalle_carbonare_06

Dit is misschien wel de laatste uitvoering van de R35 zoals we die kennen, en zoals ik al zei, ik denk dat het dat ook zal zijn. Maar wat er daarna komt, weet niemand echt. Voor een model dat al sinds 2007 bestaat, heeft de R35 GT-R zoveel bereikt en is hij erin geslaagd om veel langer relevant te blijven dan iemand zich ooit had kunnen voorstellen. Dat is zowel goed als slecht voor Nissan. Simpel gezegd, ze zullen met iets even indrukwekkends moeten komen om een ​​waardige opvolger te zijn. Wat het volgende hoofdstuk voor de GT-R ook zal zijn, iedereen weet dat het moet verstoren.

Wat zou jij graag de GT-R zien worden? Laten we chatten in de comments hieronder.

Dino Dalle Carbonare
Instagram: dino_dalle_carbonare
dino@speedhunters.com

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Ikwilnaft
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart