Ford investeert $ 50 miljoen in Redwood EV-batterijrecycler om ‘circulaire’ toeleveringsketen te vormen

Ford Motor Co en startup Redwood Materials zeiden woensdag dat ze samenwerken om een ​​”gesloten lus” of circulaire toeleveringsketen te vormen voor batterijen van elektrische voertuigen, van grondstoffen tot recycling.

Het doel is om de kosten van EV’s te verlagen door de afhankelijkheid van geïmporteerde materialen te verminderen, terwijl ook de milieu-impact van mijnbouw en raffinage van accu materialen.

Ford en Redwood zullen nauw samenwerken met de Koreaanse batterijfabrikant SK Innovation, die een joint venture heeft met Ford genaamd BlueOvalSK om EV-batterijcellen te maken in de Verenigde Staten, zei Ford-topman Lisa Drake tijdens een mediabriefing.

Het probleem

Redwood, dat in 2017 werd opgericht door voormalig Tesla Inc-directeur JB Straubel, recyclet batterijschroot en materialen in faciliteiten in Nevada.

Medio september zei het bedrijf dat het zijn activiteiten zou uitbreiden met het verfijnen van die materialen tot batterijcomponenten, waaronder kathoden en anodes, met als doel voldoende van die componenten te leveren om na 2025 een miljoen elektrische voertuigen uit te rusten.

In juli haalde Redwood $ 700 miljoen op bij investeerders, waaronder Amazon.com Inc, Fidelity, T. Rowe Price en Baillie Gifford. Op woensdag zei Straubel dat Ford $ 50 miljoen had geïnvesteerd. Redwood wordt momenteel gewaardeerd op $ 3,7 miljard door beleggerswebsite PitchBook.

Redwood heeft samenwerkingsverbanden met batterijfabrikanten Panasonic in Nevada en Envision AESC in Tennessee, evenals met Amazon.

De kwestie van het beheer van de levenscyclus van batterijen is steeds belangrijker geworden in de plannen van zowel voertuig- als batterijfabrikanten.

General Motors Co-president Mark Reuss zei dinsdag tijdens een conferentie dat recycling en hergebruik van EV-batterijmaterialen een cruciale kwestie is voor de auto-industrie, aangezien het de productie van elektrische voertuigen opvoert.

“Er zit veel materiaal in een batterijcel dat kan worden hergebruikt”, zei hij. “Daar besteden we tijd aan.”

GM en batterijpartner LG Energy Solution kondigden in mei een samenwerking aan met startup Li-Cycle om batterijschroot te recyclen van Ultium Cells, de GM-LGES-joint venture die batterijfabrieken bouwt in Ohio en Tennessee.

Straubel zei dat Redwood dit jaar wil beginnen met het recyclen van materiaal van Ford, met als doel het eerste anodemateriaal te leveren in 2023-2024 en het eerste kathodemateriaal halverwege het decennium.

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Ikwilnaft
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart